Новини

А-95 чи А-92: як обрати найкращий бензин для вашого авто?

А-95 или А-92: как выбрать лучший бензин для вашего авто?

Серед багатьох водіїв поширена думка, що чим вищий клас бензину, тим він якісніший. Виходячи з цієї логіки: АІ-95 завжди кращий за АІ-92, а АІ-100 — ще кращий за АІ-95. Проте на практиці така залежність працює не завжди. Іноді бензин з більш низьким октановим числом виявляється кращим за деякими параметрами. Варто розібратися, чому так відбувається і як правильно підібрати паливо для конкретного автомобіля.

Визначальну роль тут відіграє автопроизводник. Саме він встановлює технічні вимоги до пального і рідин, необхідних для правильної експлуатації автомобіля. Зазвичай у технічній документації вказано мінімально допустиме октанове число, наприклад — «не нижче АІ-92». Це означає, що АІ-95 заливати можна, але чи варто?

Паливо з більш високим октановим числом потенційно дозволяє трохи підвищити потужність двигуна і знизити витрати. Проте економічна вигода тут сумнівна — зниження витрат зазвичай не покриває різниці в ціні, яка може досягати 10%. Тому перехід на дорожчий бензин не завжди виправданий з фінансової точки зору. А чи приносить АІ-95 інші переваги — наприклад, кращу чистоту паливної системи або двигуна? І тут не все так однозначно.

Сьогодні досягати октанового числа 95 можна двома способами. Один — каталтична перегонка нафти, технологічно складна та дорога. Інший — більш доступний, з використанням антидетонаційних присадок. Саме їх найчастіше використовують виробники. Але в довгостроковій перспективі такі присадки можуть призводити до утворення відкладень на клапанах і поршневій групі, зокрема — нагару.

Тому бензин АІ-95 не завжди чистіший за АІ-92. Більш того, в окремих випадках все навпаки — саме більш дешевий бензин може мати кращі експлуатаційні властивості. Крім того, АІ-92 зазвичай краще зберігається: він менш чутливий до температур і довше зберігає свої характеристики в літню спеку завдяки меншій кількості летючих речовин.

У більш старих двигунах, спроектованих під АІ-92, перехід на АІ-95 може створити додаткові ризики. Бензин з більш високим октановим числом повільніше горить, а отже, вимагатиме точного управління процесом горіння. Якщо в сучасних авто це регулюється електронікою, то в старих моделях такі системи відсутні. Як наслідок — паливо не встигає згоріти повністю, і це може призвести до прогорання випускних клапанів.

Тому, якщо виробник допускає використання бензину АІ-92, переходити на АІ-95 слід обдумано. Інакше можна не лише даремно витрачати гроші, але й прискорити знос двигуна. Хоча є й винятки: в деяких випадках, наприклад з турбованими моторами, використання АІ-95 замість АІ-92 може позитивно вплинути на роботу двигуна.

admin

About Author

Leave a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You may also like

Седан Kia б'є рекорди популярності на тлі спаду інтересу до електромобілів марки
Новини

Седан Kia б’є рекорди популярності на тлі спаду інтересу до електромобілів марки

Продажі Kia: електромобілі падають, а седани зростають У травні компанія Kia зафіксувала зростання загальних продажів на 5% у порівнянні з
В Україні зменшується інтерес до ГБО, але газ залишається економічно привабливим
Новини

В Україні зменшується інтерес до ГБО, але газ залишається економічно привабливим

У квітні 2025 року в Україні було зареєстровано 931 автомобіль з газобалонним обладнанням (ГБО), повідомляє Інститут досліджень авторинку. Це на